Live life for the moment because everything else is uncertain!

Another sleepless night

Sömnen, som jag skrev om innan, jag måste egentligen sova massor för att inte må dåligt på morgonen, för att vara på bra humör en hel dag. Men jag lyckas aldrig sova bra och jag vill heller inte ha några sömnpiller. Aldrig i mitt liv att jag tänker ta det. Nej, jag har inget emot folk som tar det, verkligen inte, men jag vet att jag inte skulle må bättre av det.
Jag vaknar ofta på nätterna, har konstiga drömmar, men jag är van, så jävla van. Jag har haft så sen 7an. I 6an satt jag ofta vaken på natten och satt vid datorn, det var väl då det började. Jag vet inte. Jag satt ju jämt vid datorn på nätterna då, sen sov jag en eller två timmar och mamma väckte mig, jag vägrade gå till skolan och satt vid teven hela dagen. Sen samma visa från dag till dag. Jag har alltså sovit dåligt väldigt mycket.
Vi satt och pratade om smink i skolan idag, jag sa att om jag skulle ta bort mitt smink och låta bli att fixa håret, skulle jag se ut som en gammal knarkare, med tanke på att jag ser rätt sliten ut, med tanke på sömnen, ännu värre när jag sovit dåligt. Men jag gör allt för att inte visa det, jag sminkar mig eller låter bli att ta bort sminket, då ser man inte det slitna.
Jag har alltid varit sån att jag tar åt mig som fan när folk säger någonting, men jag visar det aldrig. Jag försöker oftast visa mig som en stark person, fast jag vet att jag aldrig lyckas bli som jag vill. Jag misslyckas ofta med saker, jag misslyckas med att hålla humöret uppe, jag misslyckas att dölja när jag blir arg eller sur, jag misslyckas med att fixa mig, jag misslyckas med att vara bra, helt enkelt.
När jag inte sovit mycket, så känner jag mig så.. Jag vet inte. Då har jag inte alls lust att gå till skolan, däremot om jag sover en timme mer än så, då vill jag till skolan, det är konstigt, jag är inte riktigt normal. Det har jag aldrig varit. Jag kan känna mig jävligt trött på eftermiddagen när jag bara sitter vid datorn eller kollar på tv, (som nu, till exempel) men när jag ska gå och lägga mig på kvällen vänder det, jag blir istället.. inte pigg direkt, men inte trött heller, jag kan ligga och lyssna på musik och tänka, försöka tänka på bra saker, försöka sova, jag lyckas ibland, men sen vaknar jag en gång i timmen ungefär, eller så vaknar jag och kan inte sova på en eller två timmar, sen somnar jag och sen är det morgon, då känns det lite segt att gå upp på morgonen, men jag måste, för jag kan inte vara hemma varje gång jag sovit dåligt. Vissa dagar kan jag till och med känna på mig att jag kommer sova dåligt, jag vet dock inte hur.
Jag vet inte varför jag skrev detta ens, för att skriva av mig kanske..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback