Live life for the moment because everything else is uncertain!

Igår + sista dagen i grundskolan.

Igår var vi då i valbo, det var sjukt kul. Vi började med att åka dit, för Anna och Annki kom till oss och hämtade oss, jag skulle springa upp och hämta ipren, så dom hade kommit, så jag fick lov att skynda mig. Jag, Anna och syrran satt bak, morsan och Annki fram, det var lite varmt i bilen, ja, det var den lilla gröna söta bilen. Jag och Anna måste varit i alla affärer, tro det eller ej. Vi gick och letade och letade och letade efter en klänning till mig, ett tag stod vi på djuraffären, fråga mig inte varför, Anna köpte en hjul till smådjur och vi tittade på kaniner, hur söta som helst var dom. Jag provade en klänning på KappAhl och en på JC, men båda var ''Njae..'' Sen hittade jag tillslut en på Wear It. En vit, såklart. Hatar klänningar i normala fall. Och sen hittade jag svarta tajts och rosa duffy converse. Vi gick även runt på andra affärer, vi tittade bland annat inne på Intersport, tror Anna hade lust att köpa allt i hela affären.. Nästan.. Vi hade sjukt kul. Vi satt ett tag där också i en soffa och titta på folk och jag glodde på Anna, precis när jag tittade rakt fram så sa hon : ''Vafan glor du på?!'' och just då var det en gubbe som gick förbi och bara titta lite snabbt på oss. Men somsagt, runt .. kvart över två så skulle vi gå och käka där nere vid ikea, korv eller pizza, då gick vi, när vi nästan var ute upptäckte Anna att hon glömt sin påse med hjulet i, förmodligen i skoaffären tänkte vi och gick dit, ja, där var den. Vi hade även köpt vatten och lagt flaskorna i påsen, så när vi nästan var ute så såg hon att hjulet inte var i påsen, bara flaskorna, så vi gick tillbaka igen och frågade om dom hade hjulet och det hade dom, det hade ramlat ut ur påsen. Då ringde mamma och sa att Annki bjöd på McDonalds, så vi gick dit, självklart mitt i vägen, vi tänker ju inte oss för.

Väl inne på McDonalds så var det mycket skämt och skratt, god mat och vi åt lite segt. Hehe.. Ja, sen skulle vi åka. Jag åkte i Annas bil, för dom skjusade mig till sandviken och mamma och syrran åkte med Tant A. I Sandviken fick vi vänta ett tag tills morsan och syrran kom. När dom kom så sa vi hejdå och kramades och jag gick iväg och hämtade min packning uppe hos oss, gick ner och la allt i bilen, gick upp på toa, gick ner igen och sen åkte vi. Väl här så hade åttorna i skolan ordnat någon överaskningsfest. Så jag fick tränga mig in i en bil där det var trångt, jag satt i syrrans knä, bredvid syrran satt klara och Nicho och mellan dom satt Myra och fram satt Johannes. När vi kom fram gjorde dom så att jag inte såg någonting och sen gick vi en bra bit, när vi var framme fick vi se och då var vi vid en sjö och där grillade dom och vi satt mest bara, sen drog vi hit och satt vid datorn resten av kvällen. Somnade rätt sent, tror jag..
Måste bara säga tack till Anna som orkade med mig inne i valbo, höhö.
Och tack till att hon fick mig att köpa den där klänningen..
Fast jag inte ens vet om jag passar i den.
Men skitsamma.
-
Idag har jag varit i skolan, det har varit minst 35 i solen och 30 i skuggan, vi gick både dit och hem. Idag var det mest städning och genrep på kören och sånt skit, imorgon är det skolavslutning, vilket betyder att jag går ut 9an. Det kommer bli underbart, men samtidigt sorgligt, jag menar, grundskolan har jag ju levt med i 10 år nu. Fast jag har gått i skolan typ 7 år eller 6½ om man ska vara ärlig. Hehe, med tanke på all skolk och sånt. Men det är över nu, allt är över. Jag börjar IV till hösten och sen är det bara 3 år kvar innan jag tar studenten, sen är mitt tonårsliv slut...? Nästan iallafall.
Ja, men efter skolan så käkade vi mat, efter det så har jag packat ner allt som låg inne på rummet, städat och sånt, syrran också, sen packar vi smink och det sista imorgonbitti, blir att gå upp tidigt för att hinna med allting, fixa hår - sminka sig snyggt - fixa kläderna - äta - packa det sista. Typ. Höhöh, jag vet inte vad jag ha för frisyr, tror det blir plattat och uppsatt i en sån där snygg tuperad hästsvans, höhö. Ja, vad mer ska jag säga? Finns inte så mycket. Efter avslutningen imorn ska vi käka på resturang och sen blir det att flytta till Leksand. Så uppdaterar nog kanske imorgon kväll isåfall.
-
Btw, så är det jävligt varmt ute, det är så varmt att jag dör inne typ, jag håller seriöst på att smälla av. Jag dör, dör, dör. Nu ska jag snart gå och dricka sprite. Sen vet jag inte vad jag ska göra, ska nog gå ut en stund, fastän det är så varmt. Man lär njuta ändå. Det kanske inte blir fler såna här dagar i år, vem vet?..


Bild från 08/06-2010
- Klassdag vid Norrsätraskolan förra året..
I miss it.



Ja du Amanda, 10 år har gått nu :) Förstår att det är blandade känslor att gå ut 9.an.

Ni är helt suveräna att ni gick till o från skolan idag i denna värme. Kan tänka mig att det var riktigt jobbigt varmt ju.:(

Vi ses imorgon.. Kraam <3

2011-06-07 · 21:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback