Live life for the moment because everything else is uncertain!

Winter..

Ja, som rubriken, det är sant, grymt sant. Dom har börjat satt upp julbelysningen inne på Noret (Typ ''stan'') Men ja, det är mysigt här på vintern och inte bara det, det är -0 grader ute, svinkallt. Jag fryser faktiskt. Och kallt är det. Det har varit massa dimma ute i två dagar och jag skulle chansa på att snön kommer snart också, jag älskar snön när den kommer sent, den kan få vara till februari, men i mars tycker jag den kan börja smälta, då blir det för mycket. För kommer den i november, så börjar man åka pulka, skidor, snowboard och allt sånt, sen är det alltid mysigt att julpynta när snön faller utanför fönstret, sen är det ju julen, då är det självklart att det ska vara snö och till nyår också, sen kan man ju som sagt åka pulka, leka i snön, åka till olika skidbackar och allt vad det är i januari och februari. Men sen blir man ju lite uttråkad på att klä sig i jacka och att frysa, det blir bara ljusare och ljusare ute, men snön ligger kvar, så det gör att det ser grått och trist ut. Så - November kan snön komma och Februari kan den smälta bort. Visst, det är jobbigt och man klagar under sommarn, men våren, det är underbart på våren, det börjar bli varmt, man ser snön smälta, det blir ljust, solen är framme oftare, man kan börja gå utan jacka ute, alla bladen slår ut och det är nära till skolavslutningen. Ja, som sagt, årstider här och där du. Nu i vinter ska jag knäppa massa bilder, på snön, på isen på sjön, på julbelysningar, på julgranen, på allt. Jag älskar julen, även fast den blir för mycket vissa år, men just i år tror jag den blir bra. Om det går som jag tänkt. Nyår blir också perfekt, för då ska jag vara med Anna och vi ska dricka sockerdricka i finglas och kolla på raketer och tönta oss hela dagen lång!

Snart är det här året slut och det kommer ett nytt och jag hoppas verkligen på att det året blir bättre än det här, halva det här året har varit bra ungefär, men jag hoppas på att hela blir det, jag ser inte direkt fram emot min födelsedag, för jag blir äldre och äldre, jag som ville vara tretton - fjorton föralltid men nej, tyvärr inte. . Jag hoppas egentligen för mycket. Men jag vet att jag ska vara med Anna jättemycket nästa sommar, jag vet att vi ska dansa runt midsommarstånen här i leksand bland alla leksandsbor och turister, det är en sak att se fram emot, Sen fyller ju Anna också år, då ska hon få massa presenter och sen vet jag ingenting om skolan nästa år, jag vet inte ett skit rent ut sagt, endast sommarlovet typ. Men vi får se och jag hoppas bara på att det blir ett bra år. För annars dör jag..
Okej, kanske inte riktigt dör, men jag orkar inte med att det ska vara jobbigt jämt.
-
Ja, nu blev det mycket text, men jag fick lust att skriva, jag tycker ju om att skriva. Även fast jag inte är jättebra på svåra ord och sånt där, jag är säkert inte världens bästa på vart jag ska sätta '','' till exempel men jag försöker sätta dom på rätt plats, det är ju det viktigaste. Nu ska jag inte skriva så mycket mer faktikst. Idag har jag varit i skolan, slutade 20 i 2 och sen väntade jag med Sandra i skolan en stund för hennes buss gick 20 över två, sen gick jag hem och frös arslet av mig (just för att det är så jäääävla kallt.)  Sen när jag kom hem satt jag i soffan tio minuter, sen in till glasögonaffären snabbt, sen stod jag och tittade i ett skyltfönster på massa halsband och så hämtade Lina mig, för hon hade hämtat Oskar på dagis och då åkte vi och hämtade gulliga Noa på hans dagis för Lina skulle vara barnvakt och när vi kom hem hoppade jag in i en varm dusch och så rakade jag benen och sånt där och efter det så åt jag några pepparkakor och drack mjölk och sen så skulle jag byta blöja på Noa och då kom hans mamma och han åkte. Sen satte jag mig vid datorn typ 10 minuter och sen kollade jag på Greys Anatomymitt favoritprogram just nu faktiskt, fast Glee är också det, hehe.. Sen efter det kollade jag fb lite och sen satt jag mig och åt en macka och så satte jag mig här och har suttit här ett bra tag nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra mer idag, ska försöööka gå och lägga mig tidigt, men önska mig lycka till.. Eller, alltså, jag kan ju lägga mig tidigt, men inte somna, då är det inte värt det riktigt.
Men ja, det var väl det, min dag, lite om julen, åren och blablabla? Men ja, vi hörs!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback